Sorry guys, christmas is canceled…

Det är väl inte riktigt det man helst av allt vill höra när man går på vad man tror är resans sista skift. Och riktigt så illa var det inte heller. Däremot ser det rätt mörkt ut för att mig att hinna med det flyg som jag var inbokad på. Och med tanke på att vi fick höra för någon dag sedan att det inte var någon idé att försöka ändra något med flygbiljetterna då allt redan var fullbokat så känns det ju inte helt stabilt.

Egentligen är jag inte särskilt orolig. Det är ju inte mitt problem att fixa biljetter. Och det är ju inte jag som måste betala om det bara finns svindyra biljetter kvar. Jag flyger gärna bussiness class =)

Idag har vi haft en hel drös med sälar som har simmat efter båten i stort sett hela dagen. Det kan ju i och för sig ha varit olika sälar som har bytts av. Jag har lite svårt att se skillnad på säl och säl. Sen såg vi dessutom en haj. Den hoppade i alla fall någon meter upp i luften så man såg hela hajen. Svårt att avgöra hur stor den var då den var kanske 150 meter bakom båten. Men jag skulle gissa på 1,5-2 meter.

Jag har lite film på sälarna men eftersom det skulle ta en vecka att ladda upp en film med det internet vi har här får det bli en annan gång. Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag vaknar i Kapstaden =)